خاطرات کاغذی

ببینید | داستان های پرماجرا

دو جوان ماجراجوی روزنامه نگار به نام های «اِسپیرو» و «فانتازیو» درجستجوی حقیقت و ماجراجویی به اقصی‌نقاط دنیا سفر کرده و با خطرات و چالش های گوناگون دست و پنجه نرم می‌کردند.
کد خبر: ۱۴۱۲۵۱۸
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 50

اسپیرو یک حیوان خانگی هم داشت،سنجابی به نام «اِسپیپ» که در تمامی ماجراها حضور داشت و گاهی کمک های اساسی به شخصیت های داستان می‌کرد.از دیگر شخصیت های اصلی این انیمیشن، پروفسوری به نام «شامپنیاک» بود که دوستی دیرینه با اسپیرو و فانتازیو داشت.

پروفسور با اختراعات، اکتشافات و دانش بالای خود سهم مهمی در داستان ها داشت. خلافکاری هم بود به نام «کرلئونه» که شخصیت طنزی داشت.

«امیر هوشنگ زند»،» اردشیر منظم»و «جواد پزشکیان» اصلی ترین صداپیشگان این کارتون بودند.

مجموعۀ انیمیشنی «داستان‌های پرماجرا» بر گرفته از یک سری داستان های مصور (کمیک استریپ) فرانسوی-بلژیکی است که تحت عنوانِ اصلی «Spirou et Fantasi» انتشار یافته است.

«رابرت ولته»، نویسنده و کارتونیست اهل فرانسه با خلق کمیک اسپیرو و فانتازیو شناخته می شود.

«داستان‌های پرماجرا»، (با نام اصلی: and Fantasio Spirou) محصول مشترک سه کشور فرانسه، کانادا و بلژیک است که طی سال های 1995تا1993 تولید شد.

کارگردانی این مجموعه کارتونی را «میشل گاتیه»،«پینو فان لامسویرده» و «میشل لومیر» برعهده داشته اند.

«ژیژه - آندره فرانکوین» هنرمند کمیک با نفوذ اهل بلژیک، نویسنده کمیک استریپ اسپیرو و فانتازیو طی سال های ۱۹۴۷ تا ۱۹۶۹ در دوره‌ای که بسیاری آن را عصر طلایی می‌دانند، بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها